حضرت علی چوتھے خلیفہ راشد ، منافقین کی سازشوں کا شکارہوگئے ، شہادت دے کراسلام کا علم بلند رکھا،علامہ حقانی ،علامہ موسوی کی گفتگو
لاہور:حضرت علی چوتھے خلیفہ راشد ، منافقین کی سازشوں کا شکارہوگئے ، شہادت دے کراسلام کا علم بلند رکھا،علامہ حقانی ،علامہ موسوی کی گفتگو،تفصیلات کے مطابق آج رمضان ٹرانسمیشن میں علامہ عبدالشکورحقانی اورعلامہ سید حسنین موسوی نے بہت اچھے انداز سے شہادت حضرت علی بیان کی اوراپنے اپنے انداز سے حضرت علی کے حالات زندگی بیان کیئے ، علامہ حقانی اورعلامہ موسوی نے اپنی گفتگو میں کہا کہ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﺍﺑﯽ ﻃﺎﻟﺐ ﺑﻦ ﮨﺎﺷﻢ ﺑﻦ ﻋﺒﺪﻣﻨﺎﻑ ﺁﭖ ﮐﯽ ﮐﻨﯿﺖ ﺍﺑﻮﺍﻟﺤﺴﻦ ﺍﻭﺭ ﺍﺑﻮﺗﺮﺍﺏ ﮨﮯ۔ ﺍﻭﺭ ﺁﭖ ﮐﺎ ﻟﻘﺐ ﺣﯿﺪﺭ ﮨﮯ۔ ﺁﭖ ﮐﯽ ﭘﯿﺪﺍﺋﺶ ﺑﻌﺜﺖِ ﻧﺒﻮﯼ ﺳﮯ ﺩﺱ ﺳﺎﻝ ﻗﺒﻞ ﮐﯽ ﮨﮯ۔ﺍﺑﻮﺑﮑﺮ ، ﻋﻤﺮ ﺍﻭﺭ ﻋﺜﻤﺎﻥ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﻢ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﻣﯿﮟ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﺍﺑﯽ ﻃﺎﻟﺐ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ بھی ﺍﻓﻀﻞ ﺻﺤﺎﺑﯽ ﮨﯿﮟ۔
ﺁﭖ ( ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ) ﮐﯽ ﺧﻼﻓﺖ ﮐﯽ ﻣﺪﺕ ﭼﺎﺭ ﺳﺎﻝ ﻧﻮ ﻣﺎﮦ ﺍﻭﺭ ﮐﭽﮫ ﺩﻥ ﮨﮯ۔ ﺁﭖ ﻧﮯ ﺑﭽﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺳﺐ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺍﺳﻼﻡ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﯿﺎ۔ ﺁﭖ ﻧﺒﯽ ﮐﺮﯾﻢ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﮯ ﺣﻘﯿﻘﯽ ﭼﭽﺎﺯﺍﺩ ﺑﮭﺎﺋﯽ ﺍﻭﺭ ﺩﺍﻣﺎﺩ ﺗﮭﮯ۔ﻧﺒﯽ ﮐﺮﯾﻢ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺟﺎﻧﺐ ﺳﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﻻﮈﻟﯽ ﺩﺧﺘﺮ حضرت فاطمہ زہرا ؓ ﮐﺎ ﻧﮑﺎﺡ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﻃﺎﻟﺐ ( ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ) ﺳﮯ ﮐﺮﻧﺎ ﮨﯽ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﮐﯽ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺑﮍﯼ ﺩﻟﯿﻞ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺁﭖ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﺑﻠﻨﺪ ﺗﺮﯾﻦ ﺍﻭﺻﺎﻑ ﺣﻤﯿﺪﮦ ﺳﮯ ﻣﺘﺼﻒ ﺗﮭﮯ۔
پچیس برس تک حضرت علی علیہ السّلام نے خانہ نشینی میں زندگی بسر کی رسول اکرم ﷺ کی رحلت کے بعد پچیس برس تک حضرت علی علیہ السّلام نے خانہ نشینی میں زندگی بسر کی، 35 ھ میں مسلمانوں نے خلافت اسلامی کامنصب حضرت علی علیہ السّلام کے سامنے پیش کیا . آپ نے پہلے انکار کیا۔۔
لیکن جب مسلمانوں کااصرار بہت بڑھ گیاتو آپ نے اس شرط سے منظو رکیا کہ میں بالکل قرآن اور سنت پیغمبر اسلام ﷺ کے مطابق حکومت کروں گا اور کسی رورعایت سے کام نہ لوں گا . مسلمانوں نے اس شرط کو منظور کیا اور آپ نے خلافت کی ذمہ داری قبول کی- مگر زمانہ آپ کی خالص مذہبی سلطنت کو برداشت نہ کرسکا، آپ کے خلاف بنی امیہ اور بہت سے وہ لوگ کھڑے ہوگئے جنھیں آپ کی مذہبی حکومت میں اپنے اقتدار کےہاتھ سے نکل جانے کا خطرہ تھا ، آپ نے ان سب سے مقابلہ کرنا اپنا فرض سمجھا اور جمل اور صفین اور نہروان کی خون ریز لڑائیاں ہوئیں۔۔
جن میں حضرت علی بن ابی طالب علیھما السّلام نے اسی شجاعت اور بہادری سے جنگ کی جو بدر و احد ، خندق و خیبر میں کسی وقت دیکھی جاچکی تھی اور زمانہ کو یاد تھی. ان لڑائیوں کی وجہ سے آپ کو موقع نہ مل سکا کہ آپ پیغمبر اسلام ﷺ کی سیرت کے مطابق معاشرے کی اس طرح اصلاح فرمائیں. پھر بھی آپ نے اس مختصر مدّت میں اسلام کی سادہ زندگی ، مساوات اور نیک کمائی کے لیے محنت ومزدوری کی تعلیم کے نقش تازہ کردئے آپ شہنشاہ اسلام ہونے کے باوجود کجھوروں کی دکان پر بیٹھتے اور آپنے ہاتھ سے کھجوریں بیچنے کو برا نہیں سمجھتے تھے۔۔
پیوند لگے ہوئے کپڑے پہنتے تھے ، غریبوں کے ساتھ زمین پر بیٹھ کر کھاناکھالیتے تھے . جو روپیہ بیت المال میں آتا تھا اسے تمام مستحقین پر مساوی طور پر تقسیم کرتے تھے، یہاں تک کہ آپ کے سگے بھائی عقیل نے یہ چاہا کہ کچھ انہیں دوسرے مسلمانوں سے زیادہ مل جائے مگر آپ نے انکار کردیا اور کہا کہ اگر میرا ذاتی مال ہوتا تو خیر یہ بھی ہوسکتا تھا مگر یہ تمام مسلمانوں کا مال ہے. مجھے حق نہیں ہے کہ میں اس میں سے کسی اپنے عزیز کو دوسروں سے زیادہ دوں ، انتہا ہے کہ اگر کبھی بیت المال میں شب کے وقت حساب وکتاب میں مصروف ہوئے اور کوئی ملاقات کے لیے آکر غیر متعلق باتیں کرنے لگا تو آپ نے چراغ بھجادیا کہ بیت المال کے چراغ کو میرے ذاتی کام میں صرف نہ ہونا چاہیے . آپ کی کوشش یہ رہتی تھی کہ جو کچھ بیت المال میں آئے وہ جلد حق داروں تک پہنچ جائے۔۔
آپ اسلامی خزانے میں مال کاجمع رکھنا پسند نہیں فرماتے تھے۔۔
افسوس ہے کہ یہ امن، مساوات اور اسلامی تمدّن کے عظیم علمبردار دنیا طلب لوگوں کی عداوت سے نہ محفوظ نہ رہ سکےاور 19ماہ رمضان 40 ھ کو صبح کے وقت مسجد میں نماز کی حالت میں شقی ترین شخص نے زہر میں آلودہ تلوار کا وار آپ کے سر پر کر کے زخمی کردیا۔۔
مورخین اس بات پر متفق ہیں کہ حضرت علی رضی اللہ عنہ کی شہادت خوارج کے ہاتھوں ہوئی۔ یہ وہی گروہ ہے جو حضرت عثمان رضی اللہ عنہ کے قاتلوں میں شامل تھا۔ بعد میں اس پارٹی میں اختلافات پیدا ہو گئے اور خوارج نے اپنی جماعت الگ بنا لی۔ باغی پارٹی کے بقیہ ارکان بدستور حضرت علی رضی اللہ عنہ کے گرد و پیش میں موجود رہے تاہم ان کی طاقت اب کمزور پڑ چکی تھی۔
تین خارجی ابن ملجم، برک بن عبداللہ اور عمرو بن بکر تیمی اکٹھے ہوئے اور انہوں نے منصوبہ بنایا حضرت علی، معاویہ اور عمرو بن عاص رضی اللہ عنہم کو ایک ہی رات میں قتل کر دیا جائے۔ انہوں نے اپنی طرف سے اپنی جانوں کو اللہ تعالی کے ہاتھ فروخت کیا، خود کش حملے کا ارادہ کیا اور تلواریں زہر میں بجھا لیں۔ ابن ملجم کوفہ آ کر دیگر خوارج سے ملا جو خاموشی سے مسلمانوں کے اندر رہ رہے تھے۔ اس کی ملاقات ایک حسین عورت قطامہ سے ہوئی ، جس کے باپ اور بھائی جنگ نہروان میں مارے گئے تھے۔ ابن ملجم ا س کے حسن پر فریفتہ ہو گیا اور اسے نکاح کا پیغام بھیجا۔ قطامہ نے نکاح کی شرط یہ رکھی کہ حضرت علی رضی اللہ عنہ کو قتل کر دیا جائے۔ ایک خارجی شبیب نے ابن ملجم کو روکا بھی اور حضرت علی رضی اللہ عنہ کی اسلام کے لیے خدمات کا حوالہ بھی دیا لیکن ابن ملجم نے اسے قائل کر لیا۔
آپ کے رحم وکرم اور مساوات پسندی کی انتہا یہ تھی کہ جب آپ کے قاتل کو گرفتار کرکے آپ کے سامنے لائے اور آپ نے دیکھا کہ اس کاچہرہ زرد ہے اور آنکھوں سے آنسو جاری ہیں تو آپ کو اس پر بھی رحم آگیا اور اپنے دونوں فرزندوں امام حسن علیہ السّلام وامام حسین علیہ السّلام کو ہدایت فرمائی کہ یہ تمھارا قیدی ہے اس کے ساتھ کوئی سختی نہ کرنا جو کچھ خود کھانا وہ اسے کھلانا۔۔
اگر میں اچھا ہوگیا تو مجھے اختیار ہے میں چاہوں گا تو سزا دوں گا اور چاہوں گا تو معاف کردوں گا اور اگر میں دنیا میں نہ رہا اور تم نے اس سے انتقام لینا چاہا تو اسے ایک ہی ضربت لگانا ، کیونکہ اس نے مجھے ایک ہی ضربت لگائی ہے اور ہر گز اس کے ہاتھ پاؤں وغیرہ قطع نہ کیے جائیں ، اس لیے کہ یہ تعلیم اسلام کے خلاف ہے، دو روز تک حضرت علی علیہ السّلام بستر بیماری پر انتہائی کرب اور تکلیف کے ساتھ رہے آخر کار زہر کا اثر جسم میں پھیل گیا اور 21 رمضان کو نمازِ صبح کے وقت آپ کی شہادت واقع ہوئی۔۔
امام حسن علیہ السّلام وامام حسین علیہ السّلام نے تجہیزو تکفین کی اور نجف کی سرزمین میں انسانیت کے تاجدار کو ہمیشہ کے لیے سپرد خاک کردیا۔۔